Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.03.2016 12:48 - ЧЕСТЕН ЧОВЕК
Автор: havel Категория: История   
Прочетен: 2651 Коментари: 7 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
          Един мужик живеел  бедно и честно в едно планинско селце. Препитанието на  семейството осигурявал със сечене и продаване на дърва. Единственната му брадва е била най-ценното му богатство в дома.
         Нещеш ли един ден,  като сечял едно дърво на  един скат,брадвата се изплъзнала от  ръцето му и попаднала в съседната река. Реката е  била пълноводна , бързо течаща и отнесла на бързо брадвата.
     Човечецът се натъжил много.Чудел се какво да прави и започнал да се моли на бога:
    ---,, Боже мили господе,ти ,който помагаш на всички помогни  и ми върни брадвата ,че децата ми ще останат гладни .,,.
      Господ   разбира се ,се отзовал  на молбите му.  Белобрадият  старец  държал една златна брадва в ръката си и го попитал:
   --- Тази ли ти е брадвата ?...
      Мужикът скромно отговорил:
   --- Не господи,не е тази ,моята бе друга.
      След този отговор господ му връчил една сребърна  брадва и пак го попитал :
    --- Тази сребърна брадва ли беше брадвата?
       Мужикът отговорил:
     --- Не ,не е и тази, моята беше желязна.
      Накрая господ  му показал бившата му брадва и той се зарадвал много.При това  господ си казал:
     ---,, Какъв честен християнин, само своето си иска !...,, и му подарил и трите брадви и изчезнал.
          Минали години.Дошло време и починала жената на мужика. Той бил силно потресен от нещастието и какво да прави ,започнал пак да се моли на господа:
      --- Боже мили господи, ние с жената много се обичахме. Ако можеш ми я върни жена ми ,че няма кой да се грижи за децата ми ...
      Разбира се  всевишният пак  склонил да помага. Като начало хванал за ръката Анжелина  Джоли и го запитал;
      --- Тази ли ти беше жената ?...
       Мужикът тутакси отговорил;
      --- Да, тази беше господи и я прибрал.
       Господ силно се сконфузил :
      --- А бе мирянино,ти беше един честен християнин,какво стана с тебе и излезе от правият път,че вече чуждото взимаш за свое?
        Тогава селянинът  не се стърпял:
      --- Извинете ме боже господи, аз съм си същият честен християнин но аз знам Вашият щедър нрав. Ако я върна ,Вие ще ми предложите  Катрин Зита Джонс и после моята  бивша жена и накрая ще ми ги харижете и трите. Аз с една трудно се справям,че какво ще правя с трите?....
       Та ,честноста е честност но когато те гони страх ,честност няма .



Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krumbelosvet - Най-после нещо човешко.
04.03.2016 14:01
Да не е уроки.
цитирай
2. dinkov - Динков
04.03.2016 19:01
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Истински ме разсмя
Поздрав
Ицко
цитирай
3. leonleonovpom2 - Поздрави, приятелю!
04.03.2016 22:11
Чудесно!
От три злини, по- малката!
Приятна вечер!
цитирай
4. havel - -- leonovpom2 Правилен избор!...
04.03.2016 23:15
Явно и най-бедният селянин разбира от хубава жена.
цитирай
5. havel - --- krumbelosvet Трогателно е...
04.03.2016 23:29
Защото е присъщо за човека, да вземе понякога неочаквани решения.
цитирай
6. havel - --- dinkov Нужен е и доза смях ,
04.03.2016 23:33
Иначе по-бързо ще остареем .
цитирай
7. kvg55 - Поздрави!
07.03.2016 20:22
Мъдра приказка.
Страхът сковава човешкото у човека.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: havel
Категория: История
Прочетен: 569439
Постинги: 215
Коментари: 409
Гласове: 2415
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031